Klene-drop voor de Engelse markt

Klene-dropjes zijn al enkele jaren te verkrijgen op de Engelse markt. Perfetti Van Melle heeft besloten dat het merk aldaar niet alleen voor het niche product drop staat, maar bijvoorbeeld ook voor toffees. Designbureau SOGOOD is verantwoordelijk voor de verpakking.

Een redesign moet de Hollandse authenticiteit van het merk, “since 1876”, voelbaar maken en de hedendaagse consument overtuigen, luidt de uitleg van het in Haarlem gevestigde ontwerpbureau.

Ron van der Vlugt, creative director van SOGOOD: ‘We wilden wegblijven van de klompen en de molentjes. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Nederlandse fiets, waarmee Johannes Koenrades Klene vanaf de Looiersgracht in Amsterdam zijn snoepwaren rondbracht. Het is een typisch Amsterdams tafereel met een knipoog geworden, dat in het Engelse schap een eyecatcher is.’

Inmiddels zijn deze producten ook in een beperkt aantal winkels op de Nederlandse markt verkrijgbaar.

www.sogooddesign.nl

Klene liquorice for the English market

Klene liquorice is available on the English market since several years. Perfetti Van Melle has decided that the brand does not stand for the niche product liquorice, but also for example for caramels. Dutch design agency SOGOOD is responsible for the packaging.

A redesign should make the Dutch authenticity of the brand, “since 1876”, tangible and convince today’s consumer, is the explanation of the in Haarlem-based design agency.

Ron van der Vlugt, creative director of SOGOOD: ‘We wanted to stay away from the clogs and the windmills. In the end we opted for a Dutch bike, with which Johannes Koenrades Klene brought the sweets around from the Looiersgracht in Amsterdam. It is a typical Amsterdam scene with a wink, which is an eye-catcher in the English shelves.’

www.sogooddesign.nl

Reacties

Reactie toevoegen